Wieści z gminy

USUWANIE WYROBÓW AZBESTOWYCH

azbest

BEZPŁATNA MAMMOGRAFIA - 15.02.2019 R.

Małdyty

KOŁA GOSPODYŃ WIEJSKICH

Druhny i Druhowie, Związek OSP RP przygotował instrukcję ułatwiającą zakładanie Kół Gospodyń Wiejskich oraz współpracę z istniejącymi KGW. Po wypełnieniu formularza otrzymacie Państwo link do kompletu dokumentów wraz z instrukcją opisującą w jaki sposób krok po kroku zarejestrować nowe KGW lub przerejestrować już działające do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonego przez ARiMR. Koła zarejestrowane w ARiMR otrzymują dotacje od 3 000 zł do 5 000 zł.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSetvPp1zCN_RDFxN67Hsw41qcIbEgfPQFaQDwJ65ZExkTWeqg/viewform?fbclid=IwAR0fOCfC_GN4cBdS9PkZNWJyo_UorXypG3DERRWMO5NkxhueDJWMV5PLMpU

 

INFORMACJA GŁÓWNEGO LEKARZA WETERYNARII W SPRAWIE REALIZACJI NA TERYTORIUM POLSKI DOBROWOLNEGO PROGRAMU ZWALCZANIA ZAKAŹNEGO ZAPALENIA NOSA I TCHAWICY

W załączeniu informacja

Załączniki:
Pobierz plik (Informacja.pdf)Informacja.pdf[ ]571 kB

OGÓLNOPOLSKA EDYCJA KONKURSU "FUNDUSZ SOŁECKI - NAJLEPSZA INICJATYWA"

Ogólnopolska edycja konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”

Drodzy mieszkańcy wsi, liderzy, sołtysi, samorządowcy,
Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń do II edycji ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”. Zgłaszać można przedsięwzięcia przydatne mieszkańcom i warte popularyzacji, które zostały sfinansowane ze środków funduszu sołeckiego.

Ideą konkursu jest aktywizacja społeczności wiejskich do podejmowania podejmowania inicjatyw, które służą wzmocnieniu wspólnoty mieszkańców oraz korzystnie wpływają na poprawę warunków życia na wsi. Celem konkursowej promocji oraz prezentacji nagrodzonych i wyróżniających się zgłoszeń będzie m.in.:

– upowszechnienie wiedzy oraz informacji w zakresie realizacji projektów służących aktywizacji lokalnej społeczności, sfinansowanych w sołectwach w ramach funduszu sołeckiego,
– krzewienie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, prezentacja wsi jako miejsca do życia i rozwoju społeczno-zawodowego,
– popularyzowanie w środowiskach wiejskich informacji i wiedzy w zakresie możliwości, jakie stworzyło wejście w życie ustawy o funduszu sołeckim.

Ogólnopolski konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA” skierowany jest do wszystkich sołectw, które w latach 2010–2018 zrealizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny. Ważne jest jednak, aby pieniądze przekazane z funduszu sołeckiego oraz suma środków stanowiących wkład własny sołectwa nie były mniejsze niż 40 % wartości zgłoszonego przedsięwzięcia.

W województwach, w których została bądź zostanie przeprowadzona edycja wojewódzka konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, laureat I miejsca tejże edycji przechodzi do etapu ogólnopolskiego tego konkursu. Dotyczy to w tym roku województwa: wielkopolskiego, opolskiego, łódzkiego i mazowieckiego. Oznacza to, że sołectwa z obszaru tych województw nie dokonują zgłoszeń projektów do konkursu ogólnopolskiego.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie bądź przesłanie formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów, ul. Zofii Urbanowskiej 8, 62-500 Konin. Pełna treść regulaminu konkursu wraz z niezbędnymi kwestionariuszami dostępna jest na stronach internetowych: www.kss.org.pl; www.funduszesoleckie.eu

Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa 28 grudnia 2018 r. – decyduje data stempla pocztowego.

Oceny zgłoszeń będzie dokonywać komisja konkursowa składająca się z zespołu ekspertów reprezentujących Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów przy współpracy z przedstawicielami Samorządów Województw, które podjęły współpracę przy realizacji konkursu.

Dla sołectw, które zdobędą trzy najwyższe miejsca w konkursie ogólnopolskim przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe. Będą one współfinansowane ze środków otrzymanych od Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach realizowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Programu pod nazwą „Wspieranie Organizacji Pozarządowych 2018 – Towarzystwo Wzajemnej Informacji”. Przewidziano również nagrody i dyplomy dla zdobywców ewentualnych wyróżnień oraz dyplomy i upominki pamiątkowe dla pozostałych laureatów edycji ogólnopolskiej.

Ocena zgłoszeń konkursowych zostanie zakończona w styczniu 2018 roku, natomiast uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla laureatów II edycji ogólnopolskiej nastąpi w pierwszym kwartale 2019 r.

Organizatorem konkursu jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów przy współpracy z Samorządami Województw.

Dokumentacja konkursowa:
1. Regulamin konkursu
2. Formularz zgłoszeniowy
3. Oświadczenie autora zdjęć
4. Oświadczenie wójta/burmistrza

I PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY NA DZIERŻAWĘ NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ W MIEJSCOWOŚCI SAMBRÓD

Wójt Gminy Małdyty na podstawie art. 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami  ( t. j. Dz.U z 2018 r., poz. 2096 ) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości ( Dz.U. z 2014 r., poz. 1490 )

OGŁASZA

I przetarg ustny nieograniczony na dzierżawę

nieruchomości stanowiącej własność Gminy Małdyty, położonej w miejscowości i obrębie Sambród, oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 39/4 o pow. 0,0713 ha. – tereny zabudowane Bp opisanej KW nr EL2O/00021911/2 z przeznaczeniem do użytkowania rolniczego.                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

Czynsz wywoławczy wynosi 71,30 zł. w stosunku rocznym, wadium 10,00 zł., minimalne postąpienie  10,00 zł. Przetarg na dzierżawę nieruchomości odbędzie się dnia 28 grudnia 2018 r. o godz. 1030 w Urzędzie Gminy Małdyty, pokój nr 5.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, jeżeli wpłacą wadium w wysokości określonej powyżej w gotówce w kasie tut. Urzędu lub na rachunek Urzędu Gminy Małdyty, konto nr  20 8843 0003 0020 00222000 0080, gdzie ma wpłynąć najpóźniej do dnia 24 grudnia 2018 r.  Umowa na czas określony do dnia 31 grudnia 2021 r. .

O terminie i miejscu zawarcia umowy osoba ustalona jako kandydat na dzierżawcę nieruchomości, zostanie powiadomiona w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.

Czynsz płatny będzie w terminie do dnia 15 września każdego roku począwszy od 2019 r. w kasie Urzędu Gminy Małdyty, ul. Kopernika 10 bądź na konto Urzędu Gminy Małdyty nr 06 8843 0003 0020 0022 2000 0041

Wszelkie koszty związane z utrzymaniem nieruchomości ponosił będzie dzierżawca. Osobie, która wygra przetarg wadium zostanie wliczone na poczet czynszu. Wadium ulega przepadkowi w przypadku uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy.

Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu.                                                

     Wszelkie informacje o przedmiocie przetargu można uzyskać w Urzędzie Gminy Małdyty, pokój nr 5, Tel. 897586124 wew. 38.

                                                                                                                                        Wójt

                                                                                                                             Marcin Krajewski        

I PRZETARG USTNY NIEOGRANICZONY NA DZIERŻAWĘ CZĘŚCI NIERUCHOMOŚCI POŁOŻONEJ W MIEJSCOWOŚCI GUMNISKA MAŁYCH

Wójt Gminy Małdyty na podstawie art. 38 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami  ( t. j. Dz.U z 2018 r., poz. 2096 ) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzenia przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości ( Dz.U. z 2014 r., poz. 1490 )

OGŁASZA

I przetarg ustny nieograniczony na dzierżawę

części nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa w użytkowaniu wieczystym Gminy Małdyty, położonej w Gumniskach Małych, obręb Leśnica, oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 117/13 o pow. 0,0030 ha. – tereny zabudowane B – 0,0030 ha. opisanej KW nr EL2O/00012980/0 z przeznaczeniem pod zabudowę budynkiem gospodarczo-składowym.                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Czynsz wywoławczy wynosi 12,00 zł. w stosunku miesięcznym, wadium 2,00 zł., minimalne postąpienie  2,00 zł. Do czynszu dzierżawnego uzyskanego w przetargu zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23%. Przetarg na dzierżawę nieruchomości odbędzie się dnia 28 grudnia 2018 r. o godz. 1000 w Urzędzie Gminy Małdyty, pokój nr 5.

W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, jeżeli wpłacą wadium w wysokości określonej powyżej w gotówce w kasie tut. Urzędu lub na rachunek Urzędu Gminy Małdyty, konto nr 20 8843 0003 0020 00222000 0080, gdzie ma wpłynąć najpóźniej do dnia 24 grudnia 2018 r.  Umowa na czas określony do dnia 31 grudnia 2021 r. .

O terminie i miejscu zawarcia umowy osoba ustalona jako kandydat na dzierżawcę nieruchomości, zostanie powiadomiona w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.

Czynsz płatny będzie w terminie do dnia 15 września każdego roku począwszy od 2019 r. w kasie Urzędu Gminy Małdyty, ul. Kopernika 10 bądź na konto Urzędu Gminy Małdyty nr 06 8843 0003 0020 0022 2000 0041

Wszelkie koszty związane z utrzymaniem nieruchomości ponosił będzie dzierżawca.Osobie, która wygra przetarg wadium zostanie wliczone na poczet czynszu. Wadium ulega przepadkowi w przypadku uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy dzierżawy.

Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu.                                                

     Wszelkie informacje o przedmiocie przetargu można uzyskać w Urzędzie Gminy Małdyty, pokój nr 5, Tel. 897586124 wew. 38.

                                                                                                                                           Wójt

                                                                                                                                  Marcin Krajewski

                                                                                                                                

KOMUNIKAT POWIATOWEGO INSPEKTORA NADZORU BUDOWLANEGO W OSTRÓDZIE

Komunikat Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Ostródzie do właścicieli, zarządców i użytkowników obiektów budowlanych na terenie powiatu ostródzkiego   w związku z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego.

            W związku z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego i występowaniem zagrożeń związanych z eksploatacją instalacji grzewczych, zalecam sprawdzenie stanu technicznego przewodów kominowych: dymowych, spalinowych i wentylacyjnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kontrolę stanu technicznego przewodów dymowych oraz grawitacyjnych przewodów spalinowych i wentylacyjnych mogą przeprowadzać osoby mające kwalifikacje mistrza w rzemiośle kominiarskim lub osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. Kontrolę kominów przemysłowych i kominów wolnostojących oraz kominów lub przewodów kominowych, w których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych – przeprowadzać mogą natomiast tylko osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności.

            Jednocześnie przypominam, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719) właściciele i zarządcy obiektów mają obowiązek usuwania zanieczyszczeń z przewodów dymowych         i spalinowych.

            Brak szczelności i sprawności urządzeń spalających paliwa, instalacji kominowych i gazowych oraz brak drożności i właściwego ciągu przewodów wentylacyjnych są najczęstszymi przyczynami zagrożeń, takich jak zatrucia tlenkiem węgla (czadem) oraz wybuchy gazu i pożary.

            Obowiązek usunięcia w czasie lub bezpośrednio po kontroli stwierdzonych uszkodzeń oraz uzupełnienia braków, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia, pożar, wybuch lub zatrucie gazem spoczywa na właścicielach, zarządcach i użytkownikach obiektów budowlanych (art. 70 ust. 1 ustawy – Prawo budowlane).

            W szczególności do obowiązków właścicieli i zarządców należy dbałość o należyty stan techniczny budynku, w tym niedopuszczanie do przeciążenia konstrukcji budynku przez zalegający na dachu śnieg i zapewnienie w razie konieczności odśnieżania dachu. Obowiązek ten obejmuje także usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, mogących zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się bezpośrednio przy budynku. Jednocześnie należy przy tym pamiętać, że niewłaściwe wykonywanie prac związanych z usuwaniem śniegu z dachu może stwarzać ogromne zagrożenie, zarówno dla samego budynku, jak i dla osób wykonujących te prace. Dlatego muszą być one prowadzone z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP.

            Ponadto przypominam, że kto nie zapewnia wykonania okresowej kontroli podlega karze grzywny (art. 93 pkt 8 ustawy – Prawo budowlane), a kto niewłaściwie utrzymuje i użytkuje obiekt budowlany lub nie zapewnia bezpieczeństwa użytkowania obiektu podlega karze grzywny nie mniejszej niż 100 stawek dziennych, karze ograniczenia   albo pozbawienia wolności do roku (art. 91a ustawy – Prawo budowlane).

BEZPŁATNE SZKOLENIA ORGANIZOWANE PRZEZ GŁÓWNY PUNKT INFORMACYJNY FUNDUSZY EUROPEJSKICH

            Chcielibyśmy zaprosić 5 grudnia 2018 r.(w godzinach 10.00-13.00) osoby zainteresowane z Państwa jednostki do wzięcia udziału w bezpłatnym spotkaniu informacyjnym adresowanym do podmiotów zainteresowanych pozyskaniem wsparcia w ramach Osi 5 Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Działania 5.3 „Ochrona różnorodności biologicznej” Regionalnego Programu Operacyjnego WW-M na lata 2014–2020. Spotkanie organizowane jest przez Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w  Hotel Park, Al. Warszawska 119, Olsztyn.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego (do pobrania na stronie – link pod tematem szkolenia)  do 30 listopada 2018 roku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/4896/spotkanie-informacyjne-%E2%80%93-dzialanie-53-ochrona-roznorodnosci-biologicznej

            Dodatkowo chcielibyśmy zaprosić do wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach adresowanych do beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 i Programów Krajowych. Szkolenia organizowane są przez Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w  Centrum Wdrażania i Promocji Innowacji w Olsztynie, ul. Jagiellońska 91A.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego (do pobrania na stronie – link pod tematem szkolenia)  do 27 listopada 2018 roku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

3 grudnia 2018 roku w godzinach 8:00-15:30

Kwalifikowalność wydatków w projektach finansowanych z funduszy unijnych.

https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/4866/szkolenie-kwalifikowalnosc-wydatkow-w-projektach-finansowanych-z-funduszy-unijnych

4 grudnia 2018 roku w godzinach 8:00-15:30

Zasada konkurencyjności w projektach finansowanych z funduszy unijnych.

https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/4867/szkolenie-zasada-konkurencyjnosci-w-projektach-finansowanych-z-funduszy-unijnych

5 grudnia 2018 roku w godzinach 8:00-15:30

Zarządzanie finansami w projektach unijnych.

https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/4868/szkolenie-zarzadzanie-finansami-w-projektach-unijnych

Więcej informacji uzyskają Państwo telefonicznie 89 512 54 82/83/84/85/86, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

INFORMACJA DOTYCZĄCA KONKURSU NA STANOWISKO KIEROWNIKA GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W MAŁDYTACH

informacja

Strona 1 z 71

Imieniny

Dzisiaj jest: 12 Grudzień 2018    |    Imieniny obchodzą: Joanna, Aleksandra, Dagmara

Szukaj w serwisie

Licznik odwiedzin

Dzisiaj 47
Wczoraj 82
Tydzień 233
Miesiąc 960
Wszystkich 106756